x

передзвонити

Офіційний сайт видавництва "Bombat Game"
пошук

*Зареєстровані користувачі можуть швидше оформляти замовлення, відстежувати їх статус і переглядати історію покупок.

Особистий Кабінет

кошик

РУБРИКА "СЛОВО АВТОРА"

Команда БомбатГейм започатковує рубрику "Слово автора" в якій ми розповідатимо про історію створення нашими авторами своїх настільних ігор, цікаві деталі та факти та багато іншого.

Отже напередодні Дня захистника України та Дня Українського козацтва ми зустрілися з автором нашої нової гри "Козацький похід", яка готується до видавництва вже наступного місяця (листопад 2018 р.) і запропонували відповісти на декілька питань.

АВТОР ОЛЕКСІЙ ГАЛЬЧЕНКО ДІЛИТЬСЯ СВОЇМИ ДУМКАМИ ПРО ГРУ "КОЗАЦЬКИЙ ПОХІД"

(У ФОРМАТІ ІНТЕРВ'Ю)


Це ваш перший проект, що видається?

- Так, це перша гра, яка пройшла видавництво. Були і інші ігри і зустрічі з видавцями, але до діла не доходило. Можливо й на краще, адже щоб зробити цікавий продукт, треба було "потренуватись".


Як народилась ідея цієї гри?

- Тема сеттінга козацтва давно виношувалась в голові. Мабуть, аж з того часу, як почав цікавитись настільними іграми (звісно, це була "Монополія" з батьками), хотілось щось військове і бажано про козаків. Думаю саме тоді і поселилась праідея "Козацького походу". З роками ідея стала нав'язливою, але ніяк не міг до теми козацтва приладнати механіку гри, яка б дозволяла взаємодіяти гравцям вступати в змови, підлабузнюватись чи висловлювати недовіру, таким чином розкриваючи характери кожного гравця, і в одночас зав'язати все це на історичних подіях козацької доби.

Яка була основна задумка, як автора, при реалізації цього проекту саме на козацьку тематику?

- Хотілось зробити гру історичною, без магії і космічних кораблів. Показати, що козаки, це не тільки шаблі і шаровари, це також і дипломатія, і політика, і стратегія. Показати, що козацька доба української історії доволі насичено-різноманітна з різкою зміною політичних настроїв та векторів. Гра спонукає аналізувати та думати, так само як доводилось гетьманам приймати складні вольові рішення і можливо навіть десь йти на жертви. Сподіваюсь, кожний гравець зможе провести свої паралелі, як з історичними подіями, так і подіями сьогоднішніми.

У грі присутні карти деяких гетьманів України, вони вибрані випадково чи є якийсь глибокий сенс саме у використанні карт з їх іменами?

- Насправді сенс є. Всі ці персонажі, це гетьмани різних періодів козацтва і логічно, що всі вони одночасно не могли бути гетьманами. Але щоб зробити гру цікавою та показати відмінність войовницьких спрямувань кожної особистості, було обрано гетьманів діаметрально протилежних у напрямках своїх завоювань (Крим, Молдавія, Росія, Польща...). Щоб потрапити у гру кожний гетьман пройшов, так би мовити, кастинг. Ну і звісно, обов'язкова вимога - бути відомою історичною та колоритною постаттю.

Наскільки сильно змінилась кінцева версія гри, яка пішла в тираж від прототипу?

- Якщо брати перший прототип і останній то відмінностей буде чимало. Проте кінцева версія гри майже не змінилась в плані механіки. Хоча було проведено спільну з видавництвом роботу в плані покращення балансу гри, та  виправлено деякі історичні неточності. Наприклад, в першій версії гри не було таких міст як Хотин, Бердичів, Чигирин, але були Галац та Брацлав. У румунському Галаці, доречі, був похований І. Мазепа, там і досі його іменем названо цілий мікрорайон. Так само у першій редакції не можна було підняти "Повстання селян" чи "Сідлати коней". За допомогу в покращенні кожної версії гри безмежно вдячний добрим людям з "Ігромасонської ложі" та Bombat Game, а особливо їх маленьким тестувальникам за живу критику. Як би це не звучало, але тестування з дiтьми пішло грi на користь.

Робоча назва гри була "Гетьмани", в той час, як гра виходить під назвою «Козацький похід». Як ви вважаете наскільки така назва відповідає сенсу та духу гри?

- Дійсно, якщо гра про козацький період історії, то в назві і має бути щось козацьке, адже гетьмани були і пізніше, та, власне, є і зараз. Проте, суть гетьманства розкриває саме період козацьких походів. Там вони здобували славу, захищали свій народ і доставляли клопотів ворогам. З назви "Козацький похід" відразу стає ясно, що гра про козаків і їх походи, отже, звучить, як пригода і має бути цікаво.

Вам, як автору, імпонує дизайн, який реалізувало видавництво чи ви би реалізували б якісь речі по іншому?

- Щодо дизайну, як на мене, кращого для даної тематики годі було і уявляти. Не хотілось, щоб малюнки були надто "мультяшними". Подобається, що сама ігрова мапа так само як і карти мають багато історичних дрібних елементів, це додає певної атмосферності. Особисто з художником я не знайомий, але приємно, що навіть заочно йому вдалось впіймати саме ту хвилю та передати настрій гри. Хочеться відмітити, що Bombat Game протягом всього періоду, поки гра готувалась до видавництва, радились з автором гри, щодо тих чи інших елементів карт та дизайну. Цікаво і приємно приймати участь не тільки в розробці скелету гри, а і атмосфери.

Як ви  взагалі собі уявляли готову гру, вже видану?

- Багатьом знайоме те відчуття коли відкриваєш коробку з новою грою вперше. Цікавий кожний елемент, кожна карта. Хотілось, щоб кожного разу, коли власник відкриватиме коробку з цією грою, знаходив у грі щось нове для себе. Маємо багато унікальних карт, багато атмосферних елементів - мішечок, фішки у вигляді монет та інше. Дуже переживав, щоб у грі була присутня саме козацька тематика, адже це і є головна тема. Здається, видавництву це вдалось.

Кому на ваш погляд буде цікава, чи навіть адресована ця гра?

- Сподіваюсь гра зацікавить українською історією не тільки школярів, а і їх батьків. Гра адресована всім кому цікава українська історія, а кому не цікава - метою є зацікавити. Якщо, хоча б один з п'яти гравців після партії в "Козацький похід" полізе у Вікіпедію у пошуках інформації про похід Б. Хмельницького на Збараж, значить задумка вдалась. 

Чи є у Вас плани на майбутнє в розрізі цієї гри, чи взагалі розробки настільних ігор?

- Звичайно я сподіваюсь, що це не остання гра, яка буде представлена загалу, зупинитись ніхто не збирається. Є вже кілька напрацювань в інших іграх, але не буду поки розголошувати таємниці, краще приходьте на ігротеки та фестивалі і пограємо в щось новеньке. Не виключається навіть можливість, що до козацького походу вийде доповнення, або колекційні елементи гри, але поки про це зарано говорити. Сьогодні головним переживанням є вихід "Козацького походу".

Що для вас, як для автора, буде винагородою за вихід цієї гри в світ?

- Ми не обговорюємо якісь матеріальні цінності, адже вихід гри в світ, це більше духовна подія для автора, радість що його ідеї реалізовані, а тим паче якщо гравці визнають їх і підтримують. Мабуть найбільшою втіхою буде побачити школяра в магазині ігор, що скиглить батькам "Ну купіть "Козацький похід!", або прийти в ігровий клуб десь у тому ж Запоріжжі і побачити як бородаті дядьки змагаються за право бути гетьманом у цій грі. Мабуть я відкрию страшний секрет, але автори ігор не створюють їх заради грошей.


Дякуємо Олексію за відповіді на наші непрості питання, та побажаємо успіхів та творчої наснаги з новими іграми!

1776
перейти до розділів

Новини та статті

Анонс настільної гри на розвиток пам'яті «Печера скарбів»
Всім відомо, що гарна пам'ять - це дивовижна здатність запам'ятовувати, зберігати та відтворювати інформацію різного роду. А ось відтворювати швидше за інших - це шлях до перемоги ...
Хітова гра для компанії "Градус" українською мовою!
Абсолютний хіт продажів для веселих та галасливих вечірок тепер українською - зустрічайте нове видання застільної гри «Градус»! Якщо хочете прямо зараз підняти ...
ТОР-5 цікавих фактів  про  настільну гру "ЗООрегата"
ТОР 5 цікавих фактів про історію створення настільної гри «ЗООрегата»: Перший прототип дитячої настільної гри «ЗООрегата» мав не гексагональную розмітку, а прямокутну, що дозволял...
Скоро, новинка в світі настільних ігор з дінозаварамі - "ДИНО-Батл"
Уже зовсім скоро наша колекція настільних ігор про пригоди динозаврів поповниться новинкою! Гра успішно пройшла всі тести і тепер готується до видання. Наш світ дино-ігор для дітей...
LNG: 3